Welcome to the Podiatry Arena forums

You are currently viewing our podiatry forum as a guest which gives you limited access to view all podiatry discussions and access our other features. By joining our free global community of Podiatrists and other interested foot health care professionals you will have access to post podiatry topics (answer and ask questions), communicate privately with other members, upload content, view attachments, receive a weekly email update of new discussions, access other special features. Registered users do not get displayed the advertisements in posted messages. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our global Podiatry community today!

  1. Have you considered the Clinical Biomechanics Boot Camp Online, for taking it to the next level? See here for more.
    Dismiss Notice
Dismiss Notice
Have you considered the Clinical Biomechanics Boot Camp Online, for taking it to the next level? See here for more.
Dismiss Notice
Have you liked us on Facebook to get our updates? Please do. Click here for our Facebook page.
Dismiss Notice
Do you get the weekly newsletter that Podiatry Arena sends out to update everybody? If not, click here to organise this.

Recomendaciones sobre calzado deportivo de la ACSM

Discussion in 'Español' started by Edeharo, Apr 5, 2014.

  1. Edeharo

    Edeharo Welcome New Poster

  2. juanma

    juanma Active Member

    Se nota a leguas que quien lo ha escrito es un zapatero deportivo:
    "La pronación es normal y no se debe corregir con plantillas, es mejor hacer ejercicios de estiramiento"

    Mi traducción no es literal... pero viene a decir eso.

    Roguemos por que Santa Teresa les cuide las rodillas.
     
  3. Vilanova

    Vilanova Welcome New Poster

    Hola,
    Yo no he leido eso de no utilizar plantillas.... Dice que la pronacion es normal y que por ella sola no causa patologia que por eso no nos debemos comprar las zapatillas dependiendo de la dureA del arco que viene a ser lo mismo que no te compres zapatillas pronadoras porque el de la tienda te dice que eres pronador.... A mi, si me gustan las recomendaciones.
     
  4. Jose Pérez

    Jose Pérez Active Member

    Hola,

    Yo opino que esa lista de recomendaciones no tiene el respaldo de la evidencia científica y que hay que personalizar las soluciones para cada corredor.
     
  5. Jordi

    Jordi Active Member

    Hay mejores lista de calzado deportivo como por ejemplo de la casa RSSCAN, que al menos hacen estudios con ellas, las testan cada una de ellas y cada año sacan esa lista. Sé que es una casa comercial pero al realizar investigación y hacer estudios ya da una evidencia cientifica.
     
  6. ENRIQUE SANZ

    ENRIQUE SANZ Active Member

    Hola Jordi,
    Podrías informar de donde encontrar tales listas y estudios?

    Un saludo y gracias
     
  7. Jordi

    Jordi Active Member

    La proporciona la casa comercial de la plataforma RSSCAN.
     
Loading...

Share This Page